تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

مرکز مقالات ترجمه شده و جزوات دانشگاهی

فروشگاه جامع ترجمه مقالات معتبر علمی در رشته های مختلف و جزوات دانشگاهی

فروش پوشاک استوک مارک دار
http://kia-ir.ir

دسته بندی سایت

پرفروش ترین ها

پر بازدید ترین های فورکیا

برچسب های مهم

آمار بازدید سایت

پیوند ها

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 26
  • بازدید دیروز : 30
  • بازدید کل : 18749

ارزیابی تحمل خطای تحلیلی و متریک هایی برای شبکه روی تراشه مبتنی بر TSV سه بعدی


ارزیابی تحمل خطای تحلیلی و متریک هایی برای شبکه روی تراشه مبتنی بر TSV سه بعدی

مقاله 2015 به همراه ترجمه حرفه ای

نمونه کار از صفحه اول مقاله در ذیل قابل مشاهده است.

تعداد صفحات اصل مقاله: 14 صفحه

ترجمه: 29 صفحه

 

                 Analytical Fault Tolerance Assessment and Metrics for TSV-Based 3D Network-on-Chip


Abstract——Reliability is one of the most challeng in gproblemsin the context of three-dimensional network-on-chip (3DNoC) systems. Reliability analysis is prominent for early stages of the manufacturing process in order to prevent costly redesigns of a target system. This article classifies the potentialphysical faults of a baselineTSV-based 3D NoC architecture by targeting two-dimensional (2D) NoC components and theirinter-die connections. In this paper, through-siliconvia (TSV) issues, thermal concerns, and single event effect (SEE) are investigated and categorized, inorder to propose evaluation metrics for inspecting the resiliency of 3D NoC designs. A reliability analysis for major source of faults is reported in this article separately based on theirmeantime to failure (MTTF). TSV failure probability induced by inductive and capacitive coupling is also discussed. Finally, the paper provides a formal reliability analysis on the aggregated faults that affect TSV. This formal analysis is critical for estimating there siliency of different components in order to mitigate the redundancy cost of fault-tolerant design or to examine the efficiency of any proposed fault-tolerant methods for 3D NoC architectures.

Index Terms—Reliability analysis, 3D NoC, TSV, thermal, SEE, fault

1 INTRODUCTION

Technology scaling, improving transistor performance with higher frequency, designing novel architectures, and reducing energy consumed per logic operation have become essential for improving the computational performance by orders of magnitude. Furthermore, energy efficiency is of great importance for both future supercomputers and embedded systems [1]. Reliability is another significant challengeof singlechip designers as petascale computational performance comes to fruition, by targeting exascale systems for the next decade [2]. Increasing power consumption, power variation, and power density have negative impacts on reliability of on-chip designs. Rapid changes in power consumption,uncoverson-chipvoltagefluctuationsandconsequently leads to transient errors. High temperatures also increase leakage power consumption, resulting in a self-reinforcing cyclic dependency between power and temperature [3, p. 25]. On the other hand, higher chip temperatures may be derived from high temporal and spatial power densities. Power consumption and consequently temperature have adirectrelationshipwiththereliabilityofsystems[4]. With technology and design scaling slowing down, the processor industry is rapidly moving from a single core with high-frequency designs to many-core chips. Threedimensional (3D) integration instead of two-dimensional (2D) integration is another trend to keep the traditionally expected performance improvements. These computational processors and memories, or intellectual properties (IPs) in
general, need robust, high performance and low power interconnections. Over the years, system integration has reached a stage where a complete system can be integrated onto a single chip. As system-on-chip (SoC) design expands to encompass ever-increasing cores to meet the high performance needs, it has become clear that traditional bus-based systems do not provide scalability and efficiency in interconnecting large number of cores on a chip. Network-onchip (NoC) has been proposed as a scalable and efficient interconnection for future systems [5].

 

چکیده
قابلیت اطمینان یکی از چالش برانگیز ترین مشکلات در زمینه شبکه روی تراشه سیستم های سه بعدی (3DNOC) است. اهمیت تجزیه و تحلیل قابلیت اطمینان در جلوگیری از طراحی دوباره و پر هزینه یک سیستم هدف در مراحل اولیه فرآیند تولید است.  این مقاله خطاهای فیزیکی بالقوه یک معماری NoC سه بعدی خط مبنای مبتنی بر TSV را با هدف قرار دادن مولفه های NoC دو بعدی و ارتباطات درون قالب آن طبقه بندی می کند. در این مقاله، از طریق مسائل سیلیکونی (TSV) مسائل حرارتی و اثر رویداد منفرد  ( SEE) مورد بررسی قرار گرفته و طبقه بندی شده تا معیارهای ارزیابی برای بازرسی حالت ارتجاعی طرح    NOC سه بعدی ارائه شود. تجزیه و تحلیل قابلیت اطمینان برای منبع اصلی خطاها نیز در این مقاله به طور جداگانه بر اساس متوسط زمان آن ها (MTTF) گزارش شده است .شکست TSV احتمالی از جفت القایی و خازنی نیز بحث شده است. در نهایت این مقاله قابلیت اطمینان رسمی تجزیه و تحلیل درباره خطاهای جمع آوری شده که بر TSV تاثیر می گذارد را فراهم می کند .این تجزیه و تحلیل رسمی برای تخمین حالت ارتجاعی اجزای مختلف به منظور کاهش هزینه افزونگی در طراحی مقاوم در برابر خطا و یا برای بررسی بهره وری روش های مقاوم در برابر خطای پیشنهادی برای معماری  NOC سه بعدی حیاتی است.

کلمات کلیدی - تجزیه و تحلیل قابلیت اطمینان، NOCسه بعدی، TSV، حرارتی، SEE، خطا
 
 


مبلغ واقعی 12,000 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 10,800 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 146

برچسب های مهم


مطالب تصادفی

  • آموزش قدم به قدم packet tracer
  • Using semantic links to support top-K join queries in peer-to-peer networks
  • ارزیابی تحمل خطای تحلیلی و متریک هایی برای شبکه روی تراشه مبتنی بر TSV سه بعدی
  • روانشناسی مدیریت انسانی، عوامل موثر بر رفتار فردی
  • پیش بینی تاخیر در شبكه هاي موردي متحرک با استفاده از شبکه عصبی مصنوعی

ترجمه مقالات علمی تخصصی
" فروشگاهی از 4KIA "